دانلود اپلیکشن سکویا

تحلیل افزایش قیمت بیت کوین ۲۰۲۳

افزایش قیمت بیت کوین

پس از تداوم رشد بازار سهام در ابتدای سال افزایش قیمت بیت کوین بالاخره رخ داد. سرمایه گذاران امیدوارند که گزارش CPI این هفته کاهش تورم را نشان دهد. قیمت بیت کوین در ۹ ژانویه افزایش یافته است و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در سطح بازار، برخی از سرمایه گذاران را امیدوار کرده است. بالاترین سطح قیمت در سال گذشته در ۱۷۳۴۸ دلار بوده که نشانه از تداوم رشد این ارز دیجیتال در هفته را دارد. باتوجه شاخص دلار آمریکا (DXY) و تحولات مثبت در بازار ارزهای دیجیتال باعث شده بیت کوین بالاتر از سطح کلیدی ۱۷۰۰۰ دلار باقی بماند.

چرا قیمت بیت کوین افزایش یافت؟

سود باز بیت کوین پس از وقوع انحلال های کوتاه مدت به سمت طولانی متمایل شده است. از زمانی که قیمت بیت کوین در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ به ۱۸۰۰۰ دلار رسید، علاقه به قراردادهای آتی BTC افزایش یافته است. این رشد قیمت از دسامبر بیشتر نشد، اما به تدریج به پایین ترین سطح ماهانه یعنی ۱۶۴۷۵ دلار رسید.

اگر تورم به اوج خود رسیده باشد، این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره تهاجمی منحرف شود. بسیاری از معامله گران موافق هستند که اگر فدرال رزرو روی سیاست فعلی خود در انقباضات کمی و افزایش نرخ بهره متمرکز شود، قیمت بیت کوین ممکن است افزایش یابد.

انحلال های کوتاه مدت به طور مستقیم با اجبار خرید خودکار به افزایش قیمت بیت کوین کمک می کند. در ۸ ژانویه ۲۰۲۳، ۱۳۰.۲۵ میلیون دلار از شورت های بیت کوین نقد شد که بالاترین مقدار از ۹ نوامبر بود و این مساله به افزایش قیمت بیت کوین کمک کرده است.

FOMC جلسات خود را در ۳۱ ژانویه با تصمیم گیری در مورد نرخ های بهره که انتظار می رود در روز بعد آغاز می کند. نتایج مثبت داده های اقتصادی ممکن است بر تصمیم FOMC تأثیر بگذارد و فشار بیشتری را بر روی شورت های باز وارد کند. سرمایه گذاران به دنبال گزارش تورم قیمت مصرف کننده (CPI) در ۱۲ ژانویه برای جزئیات بیشتر در مورد تصمیم بالقوه فدرال رزرو هستند.

تغییر سیاست در فدرال رزرو و مهار تورم

کمیته پیش‌بینی می‌کند که افزایش مستمر در محدوده هدف برای دستیابی به یک سیاست پولی مناسب است که به اندازه کافی محدودکننده باشد تا تورم را در طول زمان به ۲ درصد برگرداند. کمیته در تعیین سرعت افزایش‌های آتی در محدوده هدف، تشدید انباشته سیاست پولی، تأخیرهایی که سیاست پولی بر فعالیت‌های اقتصادی و تورم و تحولات اقتصادی و مالی تأثیر می‌گذارد را در نظر می‌گیرد.

این نمودار به کاهش احتمالی افزایش نرخ بهره اشاره دارد. احساسات عمومی نشان می دهد که ممکن است نرخ های آتی کاهش یابد و سرمایه گذاران معتقدند که امکان بهبود بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد.

یکی دیگر از نشانه های مثبت قیمت بیت کوین، کاهش شاخص دلار آمریکا (DXY) است. از لحاظ تاریخی زمانی که DXY عقب نشینی می کند، تمایل به دارایی های ریسک مانند بیت کوین افزایش می یابد.

S&P 500، Dow و Nasdaq یک نمای کلی برای اقتصاد ارائه می دهند. در حال حاضر، بیت کوین و شاخص های اصلی سهام دارای ضریب همبستگی بالایی هستند.
بنابراین اگر نرخ بهره کاهش یابد و اقتصاد رشد کند، بیت کوین می تواند با افزایش بازارهای سهام به رشد خود ادامه دهد. هرچه آب و هوای کلان بهتر باشد، برای قیمت بیت کوین بهتر است.

در حالی که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت پس از داده های مثبت اقتصادی، حرکت صعودی را نشان داده است. اما ورشکستگی های صرافی متمرکز، نگرانی های مربوط به ذخایر بایننس و مسائل حقوقی ارزهای دیجیتال می تواند باعث کاهش رشد فعلی بیت کوین شود.

دسته بندی:
برچسب ها:

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *