قوانین و مقررات

کلیه اصول و رویه‏‌های سایت سرمایه گذاری سکویا  منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده است. بنابراین کاربر وظیفه رعایت قوانین را بعهده دارد. لازم به ذکر است که قوانین و مقررات سکویا با توجه به شرایط جدید به صورت دوره‌ای امکان تغییر دارد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که به صورت متناوب قوانین و شرایط را مورد مطالعه قرار دهید.

مقدمه

الف) وبسایت سرمایه گذاری سکویا (seqoia.ir) تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه فعالیت مخالف قوانین سایت و جمهوری اسلامی ایران توسط کاربر باعث حذف اکانت کاربر مورد نظر خواهد شد.

ب) سرویس سرمایه گذاری سکویا تابع تمام قوانین  و مقررات جمهوری اسلامی ایران بوده و بستری برای تبادل رمزارزها است. از همین رو هیچ گونه تبادل ارزی شامل خرید و فروش دلار، یورو و سایر ارزهای خارجی، در این بستر صورت نمی گیرد.

ج) با  ثبت نام در سکویا و ایجاد حساب کاربری در آن به این معنی موافقت کاربر با قوانین و تمامی مفاد آن است. این حق برای سکویا محفوظ است که هر زمان بخواهد مفاد این موافقتنامه را تغییر دهد. هرگونه تغییر در قوانین و مقررات در همین صفحه به روز رسانی می‌شود. همچنین استفاده مستمر کاربر از سایت سرمایه گذاری سکویا، نشان از پذیرش تغییرات دوره‌ای قوانین دارد.

د) کاربر آگاهی خود را از  ریسک های خاصی که در سرمایه گذاری همراه است  و اعلام می کند و متعهد می‌شود که با پذیرش و تایید این موافقتنامه، خطرات سرمایه گذاری در رمزارز و سایر زمینه‌های سرمایه گذاری را درک کرده و سکویا را در قبال خسارات و زیان هایی که ممکن است ناشی از سرمایه گذاری یا نگهداری  دارایی‌ها باشد مسئول نمی‌داند. مسئولیت سود و زیان ناشی از تغییرات قیمت منحصرا بر عهده کاربر است. همچنین کاربر نمی‌تواند در صورت مفقود شدن رمزارز از سکویا مطالبه حق و یا درخواست جبران ضرر و زیان کند.

ه) نشان تجاری سکویا، در اداره کل ثبت شرکت‌ها و اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت رسیده‌است و تحت پوشش قانون کپی‌رایت است. تمامی متن‌ها، طرح‌های گرافیکی و کدهای به کار گرفته شده در سکویا جزو اموال شرکت «توسن سها» محسوب شده و هرگونه کپی برداری، نشر، نمایش، بازسازی و انتقال آن به هر صورت بدون اجازه مالک ممنوع بوده و پیگرد قانونی در پی خواهد داشت. سکویا صرفا به عنوان بستری مناسب برای سرمایه گذاری‌های متنوع خدمات ارائه می‌کند.

حساب کاربری

هر شخص با وارد کردن اطلاعات شخصی خود می تواند به ایجاد تنها یک حساب کاربری برای خود در سکویا اقدام کند.

برای ایجاد حساب کاربری از سوی کاربر باید مشخصات شامل شماره موبایل و کد ملی وارد کند.

احراز هویت در سرویس سرمایه گذاری سکویا صورت نمی‌گیرد و کاربران می‌توانند به آسانی برای معاملات خود حساب کاربری ایجاد کنند.

کاربر میتواند از طریق حساب بانکی خود وجه ریالی به کیف پول ریالی خود انتقال داده و موجودی آن را به میزان دلخواه افزایش دهد. کیف پول ریالی و کیف پول رمزارز کاربر، همواره مبلغ موجودی را نشان می‌دهد.

کاربر حق انتقال حساب کاربری خود به شخص ثالث و یا فراهم آوردن امکان استفاده از حساب کاربری برای اشخاص ثالث را ندارد و این حق برای سکویا محفوظ است و در صورت اطلاع از این امر حساب کاربری او را معلق و مسدود خواهد کرد.

در صورت فوت کاربر، سکویا به محض اطلاع از این موضوع میتواند حساب کاربری او را مسدود کند و تنها پس از ارائه مدارک موثق و قانونی مبنی بر فوت کاربر و پس از دستور مراجع ذیصلاح مبلغ مانده در کیف پول ریالی کاربر را به حساب بانکی تعیین شده واریز کند. 

پیام‌های سکویا به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود. همچنین پیام‌ها به صورت اعلان نیز برای شما از طریق اپلیکیشن ایزی پی اطلاع رسانی می‌شود.

مسئولیت پرداخت آنلاین به عهده بانک و درگاه مربوطه می‌باشد. در صورت بروز مشکل پرداخت از جانب بانک، مبلغ پرداختی از طریق درگاه مورد استفاده شما به حساب مبدا بازپرداخت خواهد شد.

مسئولیت صحت ورود اطلاعاتی از قبیل نام و نام‌خانوادگی، آدرس و شماره تماس به عهده کاربر است. در صورت ثبت اطلاعات اشتباه و به موجب آن هر گونه وقفه و یا عدم صدور واحد سرمایه گذاری بر عهده کاربر خواهد بود.

کاربران سکویا در نظر داشته باشند که ورود و برداشت پول به صورت تومان (ریال) است.

انتقال ارزهای دیجیتال و تبدیل رمز ارزها به یکدیگر در سکویا امکان پذیر نیست. به طور مثال اگر اتریوم خرید کرده‌اید و می‌خواهید بیت کوین بخرید. باید اتریوم خود را بفروشید و تبدیل به ریال کنید و سپس بیت کوین خریداری شود.

کاربران باید بدانند که پس از خرید ارزهای دیجیتال نمی‌توانید آن را به کیف پول منتقل کنید.

موارد ممنوعه

کاربر تصدیق و تایید می‌کند که مبدا و مقصد وجوهی که با استفاده از حساب کاربری خود دریافت و یا واریز می‌شود کاملا تمیز و قانونی است.

کاربر متعهد است که از حساب کاربری خود برای مقاصد و فعالیت‌های خلاف قوانین و مقررات کشوری و بین المللی، قوانین مندرج در این موافقتنامه، اختفاء موضوع جرم، جرایم مالی و غیر مالی شامل و نه محدود به کلاهبرداری، پولشویی، شرط بندی، بازی های اینترنتی ممنوعه، قاچاق ارز و کالا، ارائه خدمات ممنوعه، حساب اجاره ای، نتورکینگ و شرکت های هرمی و غیره استفاده نخواهد کرد.

سکویا مانند هر پلتفرم دیجیتال دیگری هیچگونه مسئولیتی در مورد اقدامات و فعالیت‌های غیر قانونی کاربر نداشته و در صورت تردید معقول در ارتباط با تراکنش های مشکوک یا اطلاع دقیق از این دست اقدامات این حق برای سکویا محفوظ است که حساب کاربری را مسدود و یا معلق کند و کاربر حق هرگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

این حق برای سکویا محفوظ است که در زمانی که کاربر اقدام به انجام عملیات خلاف قانون کرده است، اقدامات قانونی و قضایی لازم را اتخاذ کند و در صورتی که از اقدامات کاربر ضرری متوجه سکویا شود، کاربر مسئول پرداخت هرگونه خسارت مادی و یا معنوی به سکویا خواهد بود.

 

تمامی قوانین تا زمانی که در سایت سکویا (seqoia.ir) نمایش داده می‌شوند معتبر هستند. در هر بازدید شما، این امکان وجود دارد که این قوانین اصلاح و یا به روز شده باشند لذا توصیه می‌شود برای هر بار استفاده از وب سایت مجددا قوانین سایت را مطالعه کنید. مطالعه این قوانین از سوی شما مسئولیت قبول شرایط در صورت استفاده از سایت را متوجه شما خواهد کرد.

امیدوار هستیم با به کارگیری این قوانین و دستورالعمل‌هایی که در آینده اضافه خواهد شد بتوانیم خدماتی مناسب به شما مشتریان عزیز ارائه کنیم. از شما تقاضا داریم با انتقادها و پیشنهادهای سازنده خود ما را در ارائه سرویس بهتر حمایت کنید.