دانلود اپلیکشن سکویا

از اصطلاح تراکنش کوین بیس چه می‌دانید؟

تراکنش کوین بیس چیست

تراکنش‌ کوین بیس نباید با صرافی رمزارز کوین بیس اشتباه شود، این اصطلاح به نوع خاصی از تراکنش اشاره دارد که در هر بلوک جدید یک بلاکچین رخ می‌دهد.

تراکنش‌های کوین بیس بخش کلیدی سیستمی است که بلاکچین‌ها برای معرفی ارزهای جدیدی که هرگز وارد گردش نشده‌اند، استفاده می‌کنند. اولین تراکنش کوین بیس توسط ساتوشی ناکاموتو، در حین استخراج اولین بلوک پیدایش ایجاد شد. یکی از بزرگترین کنجکاوی های بلاک چین بیت کوین این است که بلوک مذکور هرگز در بلاک چین تایید نشد – چیزی که بسیاری از دانشمندان و توسعه دهندگان بلاک چین را متحیر کرده است.

نظریه دیگر دلیل این اتفاق را اولین تراکنش کوین بیس در کد منبع بلوک پیدایش کدگذاری شده می‌داند. از آنجایی که کل بلاکچین بر روی این بلوک پیدایش ساخته شده است، مفهوم تایید برای آن اعمال نشد.

نظریه دیگری نشان می دهد که ناکاموتو آن را به این شکل طراحی کرده است، زیرا اگر بلوک پیدایش به هر دلیلی تایید نشود، باعث ساخت یک بلاک چین جدید و منسوخ شدن بلاکچین اصلی می‌شود.

این تراکنش هم برای پاداش به ماینرها برای حفظ بلاکچین استفاده می‌شود. به ازای هر بلوکی که استخراج می‌کنند مقدار مشخصی سکه به آنها پرداخت خواهد شد. این سیستم پاداش، انگیزه‌ای برای ماینرها ایجاد می‌کند و با جلوگیری از رفتارهای مخربی که می‌تواند شبکه را بی‌ثبات کند، به حفظ امنیت بلاکچین کمک کند.

تراکنش کوین بیس چگونه کار می کند؟

تراکنش‌های کوین‌بیس دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند، از جمله بلوغ، جلوگیری از فورک و متن‌های قابل تنظیم. آنها همچنین ساختار متفاوتی نسبت به سایر معاملات دارند.

در بلاکچین بیت کوین، تمام تراکنش های انجام شده روی زنجیره با هم ترکیب می‌شوند تا یک بلوک را تشکیل دهند. هنگامی که یک بلوک تشکیل شد، بلافاصله به بلاکچین اضافه می‌شود. این بلوک‌ها به دلیل کد تقریباً بی نقص بلاکچین بیت کوین، تغییرناپذیر و ضد دستکاری هستند. هر بلوک باید شامل یک یا چند تراکنش باشد که اولین آنها همیشه تراکنش کوین بیس نامیده می‌شود.

عملکرد تراکنش کوین بیس

ایجاد بلاک: برای کسب پاداش بلاک پس از ایجاد یک بلاک جدید، ماینر ابتدا باید یک تراکنش کوین بیس ایجاد کند.
ورودی ها: یک تراکنش کوین بیس هیچ ورودی ندارد، برخلاف یک تراکنش معمولی که از ورودی‌های تراکنش‌های قبلی استفاده می‌کند. در عوض، یک تراکنش کوین بیس، سکه‌های کاملاً جدیدی تولید می‌کند.
خروجی ها: تراکنش کوین بیس دارای یک یا چند خروجی است که آدرس هایی را که پاداش بلاک به آنها ارسال می‌شود فهرست می‌کند. ماینرها این گزینه را دارند که پاداش بلوک را به آدرس‌های دیگر توزیع کنند.
پاداش بلاک: پاداش بلاک در حال حاضر BTC است و تقریباً هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک به نصف کاهش می‌یابد. این پاداش به ماینری پرداخت می‌شود که تراکنش ها را تأیید و به بلاکچین اضافه می‌کند.
کارمزد ماینینگ: ماینرها همچنین می توانند هزینه استخراج را در تراکنش کوین بیس لحاظ کنند که توسط سازندگان تراکنش پرداخت می‌شود تا ماینرها را تشویق کنند تا تراکنش‌های خود را در بلاک بعدی وارد کنند.
یک ماینر می‌تواند یک تراکنش کوین‌بیس را همراه با سایر تراکنش‌ها در بلاکی که استخراج کرده‌اند قرار دهد و پس از ایجاد آن بلوک را به شبکه پخش کند. سپس بلاک توسط سایر ماینرها بررسی می‌شود و در صورت تایید، در بلاکچین آپلود می‌شود و هزینه آن توسط پاداش بلاک به اضافه هزینه‌های استخراج مرتبط پرداخت می‌شود.

پاداش بلاک و نصف شدن بیت کوین چیست؟

پاداش‌های بلاک، پاداش‌هایی هستند که استخراج‌کنندگان برای استخراج بلاک‌های جدید و افزودن آن‌ها به بلاکچین دریافت می‌کنند. نصف کردن بیت کوین تقریباً هر چهار سال یک بار پاداش بلوک را ۵۰٪ کاهش می‌دهد.

ماینرها مسئول ایجاد بلاک در بلاکچین های اثبات کار (PoW) مانند بیت کوین هستند. در عوض، پس از ایجاد موفقیت آمیز هر بلوک، با BTC پاداش دریافت می‌کنند. پاداش بلوک به دو چیز بستگی دارد: تعداد کارمزدهای موجود در تراکنش‌های هر بلوک و تعداد بلوک‌های بلوک پیدایش.

در روزهای اولیه بیت کوین، پاداش بلاک ۵۰ بیت کوین به ازای هر بلوک بود و این پاداش در تراکنش کوین بیس لحاظ می شود. با این حال، به دلیل نصف شدن بیت کوین، پس از استخراج هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک، پاداش بلاک به نصف کاهش می‌یابد. نصف شدن بیت کوین تقریبا هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد.

یارانه بلاکی که توسط تراکنش کوین بیس توزیع می‌شود ۶.۲۵ بیت کوین به ازای هر بلوک (به ازای آخرین هاوینگ) است. و از آنجایی که تراکنش‌های coinbase سکه‌های جدیدی ایجاد می‌کنند، بدون هیچ ورودی معتبر است، زیرا BTC موجود در آن تازه ایجاد شده است و قبلاً خرج نشده است.

به عنوان مثال، تراکنش Blockstream coinbase در بلوک ۶۵۰۰۰۰ هیچ ورودی ندارد و خروجی واحد مقدار ۶.۲۵ بیت کوین به اضافه ۰.۲۴۴۱۳۱ بیت کوین کارمزد ماینر است.

قانون سررسید coinbase چیست؟

قانون سررسید کوین بیس بر زمانی حاکم است که پاداش بلوک حاصل از تراکنش کوین بیس می‌تواند خرج شود. بیت کوین درگیر در تراکنش کوین بیس تا زمانی که بلاک حداقل ۱۰۰ تاییدیه بلاک در بلاک چین دریافت نکرده باشد، نمی‌تواند خرج شود. برخلاف تراکنش‌های معمولی بیت‌کوین که حاوی داده‌هایی است که حرکت بیت‌کوین را از یک کیف پول به کیف دیگر نشان می‌دهد، تراکنش‌های کوین‌بیس حاوی داده‌هایی درباره تولید یک ارز جدید است که هنوز خرج نشده است.

به همین دلیل، ورودی در این تراکنش ها خالی می‌ماند. بنابراین، از نظر ساختاری، تراکنش‌های coinbase را هم می‌توان به عنوان ورودی‌های خالی در نظر گرفت. قانون بلوغ برای محافظت از بلاکچین در برابر فورک‌ها وضع شده است، رویدادهایی که زمانی رخ می دهند که یک جامعه تصمیم می‌گیرد تغییراتی را در پروتکل یا مجموعه قوانین بلاکچین اعمال کند.

ارزش تراکنش و ویژگی متن قابل تنظیم در یک تراکنش کوین بیس چیست؟

ارزش تراکنش کوین بیس بر اساس عواملی مانند ارزش هر تراکنش، ارتفاع بلوک و نصف شدن است. ماینرها می توانند هر متن قابل تنظیمی را به بلوک هایی که ایجاد کرده اند اضافه کنند.

ارزش یک تراکنش کوین بیس توسط عوامل مختلفی تعیین می شود. اینها شامل ارزش هر تراکنش تایید شده توسط بلوک، ارتفاع بلوک (تعداد تراکنش ها) و نصف شدن نسبت به بلوک است. هنگامی که بلاک به ۱۰۰ تایید رسید، ماینر می‌تواند از BTC استفاده کند.

هنگامی که یک بلوک ایجاد می شود، تقریباً ۱۰۰ بایت داده را در خود نگه می‌دارد. همچنین برای ماینرها تخصیصی وجود دارد که هر متنی را که ترجیح می‌دهند درج کنند.

دسته بندی:
برچسب ها:

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *