دانلود اپلیکشن سکویا

تاثیر قطعی اینترنت در ارزهای دیجیتال

تاثیر قطعی اینترنت

در حالی که در برخی از کشورها به دلیل مشکلات امنیتی اینترنت قطع می‌شود، سوالی به وجود می‌آید که آیا با قطع شدن اینترنت شبکه‌‌های ارز دیجیتال هم تهدید می‌شوند یا خیر؟
در ساعات پایانی روز ۱۸ اکتبر، چندین شهر از اروپا، آمریکا و آسیا به دلیل “قطع شدن” چندین کابل اینترنت زیردریایی بدون اینترنت ماندند که باعث واکنش زنجیره‌ای مشکلات اتصال در سراسر جهان شد. هرچند دولت مردان آمریکایی و اروپایی معتقد هستند که یکسری افراد ناشناس باعث قطع شدن اینترنت به صورت گسترده شده‌اند. قطعی مستمر در اینترنت امکان دسترسی به داده‌های وب و برنامه‌های مختلف را تهدید می‌کند.

از قطعی اینترنت در ایران حدود ۵۰ روز بیشتر می‌گذرد، می‌خواهیم در سکویا تاثیر این اتفاق را روی ارزهای دیجیتال، امنیت شبکه و روند سرمایه گذاری آنها بررسی کنیم.

قطع اینترنت و اثرات آن بر دارایی های دیجیتال

برای درک اینکه چگونه قطعی اینترنت، مانند موردی که در بالا به آن اشاره شد، می‌تواند بر ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد، کوین تلگراف با نیکولای آنجلوف، رئیس بلاک چین مؤسسه وام‌دهنده ارزهای دیجیتال Nexo گفتگویی داشته است.

«او با بیان اینکه مناطقی که تحت تأثیر اختلالات اخیر اینترنتی قرار گرفته‌اند بیش از ۳ درصد از گره‌های بیت کوین در سطح جهان و کمتر از ۳ درصد از اعتبار سنجی های اتریوم را تشکیل می‌دهند، وی افزود که ماهیت غیرمتمرکز این دو شبکه بزرگ دارایی دیجیتال با این مشکل مقابله می‌کند. اثرات چنین حملاتی از آنجایی که جریان تراکنش‌ها به گره هایی با دسترسی به اینترنت و اتصال به بلاک چین جریان پیدا می‌کند. وی افزود: نه اینکه جدیت حادثه را ضعیف کنیم، اما چنین رویدادهای محلی نمی‌توانند تأثیر ماندگاری روی ارزهای دیجیتال داشته باشند، زیرا تراکنش‌های بلاکچین هنوز می‌توانند توسط گره‌های فعال دیگر تأیید شوند. به عبارت دیگر، تقریباً هر گره بیت کوین باید اتصال اینترنت خود را از دست بدهد تا بلاک چین بیت کوین را تصرف کند. مسلماً، این یک ناراحتی بزرگ، اما موقتی خواهد بود.»

در یادداشتی مشابه، نوکری بشارولی، بنیانگذار و مدیر عامل SuperProtocol – به Cointelegraph گفت که اگرچه مردم باید درک کنند که تمرکززدایی عواقب خاص خود را دارد. Web3 با طراحی خود در برابر خرابی های ناشی از قطعی اینترنت بسیار مقاوم است. او اشاره کرد که برنامه‌هایی که در یک شبکه غیرمتمرکز میزبانی می‌شوند همراه با کاربرانشان حتی اگر برخی از گره‌های آنها آفلاین شوند، متوجه نمی‌شوند.

چنین سناریوهایی همیشه اتفاق می‌افتد که گره‌ها دائماً روشن و خاموش می‌شوند در حالی که داده‌های ذخیره شده دست نخورده و کاملاً در دسترس باقی می‌مانند. شبکه به طور خودکار پیکربندی مجدد خود را به منظور ارائه خدمات با بالاترین کیفیت ممکن انجام می دهد

no connection

چه نگرانی هایی از قطعی اینترنت وجود دارد

به گفته ویکتور یونسکو، « نکته اصلی که باید در مورد آن نگران بود تمرکززدایی زیرساخت در مقابل تمرکززدایی ذینفعان شبکه است. او گفت که با افزایش مقیاس پذیرش، بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری به استفاده از زیرساخت‌های قابل استفاده مجدد برای اجرای گره‌ها، ارائه خوراک داده‌های بلاکچین و سایر وظایف مرتبط ادامه خواهند داد. او اضافه کرد: این شرکت‌ها که زیرساخت‌های خود را یکپارچه می‌کنند، می‌توانند به تمرکز شبکه‌هایشان کمک کنند.

دانیل ناگی، دانشمند ارشد و معاون بنیاد Swarm – سازمانی که پشت سیستم ذخیره‌سازی و ارتباطات غیرمتمرکز سوآرم قرار دارد، که چنین رویدادهایی ممکن است فقط برای بلاک‌چین‌هایی با تراکم تراکنش بالا مانند Solana پیامد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر شبکه های زیر ۱۰۰ TPS دارای افزونگی کافی هستند که به هیچ وجه تحت تأثیر ازبین رفتن اینترنت قرار نگیرند. ما در حال حاضر در عصری از نظر فناوری پیشرفته زندگی می‌کنیم، که آسیب‌های اینترنتی با وجود نوآوری استارلینک کمتر از قبل می‌شود.

آینده اینترنت، غیر متمرکز است

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های فناوری بلاک چین این است که برخی از مهم‌ترین نقص‌های شبکه‌های رایانه‌ای سنتی، یعنی عدم تمرکززدایی را اصلاح می‌کند. تا زمانی که قدرت شبکه های مختلف را در چند کامپیوتر متمرکز کنیم، قطعی ها همیشه روی آنها اثر می گذارد. از آنجایی که بلاک چین در بسیاری از رایانه ها در سراسر جهان توزیع شده است، از آن مصون است. به همین دلیل است که شما به ندرت، یا هرگز، از فروپاشی یک بلاکچین می‌شنوید.»

بنابراین، همانطور که به آینده ای می‌رویم که احتمالاً تحت تأثیر قطع اینترنت و سایر مسائل از این دست قرار می‌گیرد. منطقی است که توسعه دهندگان بیشتر و بیشتری به درک پتانسیل واقعی فناوری بلاکچین ادامه دهند و در مسیر غیرمتمرکز شدن آن حرکت کنند.

سرمایه گذاری آسان با اینترنت ضعیف

در شرایطی که به سختی می‌توان از نرم افزارهای موبایلی استفاده کرد، اپلیکشن سرمایه گذاری سکویا امکان سرمایه گذاری آسانی را فراهم می‌کند. با ورود به سکویا می‌توانید با کمترین میزان نیاز به اینترنت برای سرمایه گذاری روی دارایی‌های دیجیتال خود برنامه ریزی کنید.

دسته بندی:
برچسب ها:

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *