دانلود اپلیکشن سکویا

چگونه سرمایه گذاری در طلا کنیم

سرمایه گذاری در طلا

راه‌های زیادی برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد. شما می‌توانید طلای فیزیکی را به شکل جواهرات، شمش و سکه خریداری کنید. خرید سهام یک شرکت معدن طلا یا سایر سرمایه گذاری های مرتبط با طلا؛ یا چیزی بخرید که ارزشش را از طلا می گیرد. هر روشی مزایا و معایب خود را دارد. این امر می‌تواند برای سرمایه گذاران تازه کار، انتخاب بهترین راه دلهره آور باشد.

این راهنما به شما کمک می کند تا سرمایه گذاری در بازار طلا را شروع کنید. ما در سکویا تمام راه‌هایی را که می‌توانید در طلا سرمایه‌گذاری کنید، بررسی می‌کنیم و در مورد جوانب مثبت و منفی آن‌ها صحبت می‌کنیم تا بتوانید درباره نحوه سرمایه‌گذاری در طلا بیشتر بدانید.

راه های سرمایه گذاری در طلا

جواهرات طلا

خرید جواهرات طلا یک راه غیر مستقیم برای سرمایه گذاری در طلا است. با این حال، جواهرات به دلیل نشانه گذاری تبدیل فلز گرانبها به جواهرات و سپس فروش آن در بازار خرده فروشی، ارزش بیشتری دارد. جواهرات طلای گران قیمت ممکن است ارزش خود را حفظ کنند، اگرچه این بیشتر به دلیل لوکس بودن ارزش خود را حفظ می‌کند. یکی دیگر از معایب جواهرات به عنوان سرمایه گذاری طلا، هزینه نگهداری و بیمه است. همچنین سرمایه گذاری نقدی نیست زیرا نمی توانید به راحتی آن را در بازار با قیمت مناسب بفروشید.

شمش طلا

شمش طلای خالص است (۹۹.۵٪ تا ۹۹.۹٪) که به شکل میله یا شمش، معمولاً به شکل مستطیل شکل است که امکان ذخیره سازی آسان‌تر را فراهم می‌کند. بانک های مرکزی اغلب شمش طلا را به عنوان دارایی ذخیره نگه می‌دارند و آن را در خزانه ها ذخیره می‌کنند. شمش طلا به سرمایه گذاران در معرض مستقیم قیمت طلا قرار می‌دهد. قیمت طلا در حدود ۲۰۰۰ دلار در هر اونس در اوایل سال ۲۰۲۲، یک شمش بسیار گران خواهد بود. یک شمش نیز بسته به اندازه آن هزینه زیادی دارد. علاوه بر هزینه خرید شمش یا شمش طلا، سرمایه گذار باید هزینه ذخیره سازی و بیمه سرمایه گذاری طلای خود را نیز بپردازد. شمش طلا نیز سرمایه گذاری چندان نقدی نیست.

سکه های طلا

سکه های طلا به عنوان یک ارز سابقه طولانی دارند. در حالی که سکه‌های طلا دیگر ارز قانونی ندارند، همچنان برای سرمایه‌گذاران به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش ارزش دارند. هزینه‌های مربوط به خرید، نگهداری و بیمه سکه‌های طلا وجود دارد که می‌تواند بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد. در همین حال، آنها خیلی مایع نیستند زیرا شما باید یک کلکسیونر یا خریدار دیگری را پیدا کنید که مایل به خرید سکه ها از شما باشد.

خرید سهام طلا

سهام طلا شامل شرکت‌هایی می‌شود که بر اکتشاف و استخراج طلا متمرکز هستند. آنها همچنین شامل شرکت‌های جریان طلا و شرکت‌های حق امتیاز هستند.

معدنچیان طلا بیشترین پتانسیل را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کنند. آنها می‌توانند برای توسعه تولید خود سرمایه گذاری کنند (به عنوان مثال، توسعه معادن جدید، گسترش معادن موجود و به دست آوردن یک معدن طلای دیگر) که می‌تواند آنها را قادر به عملکرد بهتر از قیمت طلا کند. آنها همچنین می‌توانند سود سهام پرداخت کنند و جریان درآمدی مبتنی بر طلا را برای سرمایه گذاران فراهم کنند. سهام طلا بسیار نقدشونده است زیرا سرمایه گذاران می‌توانند به راحتی آنها را در یک حساب کارگزاری بخرند و بفروشند.

با این حال، خطراتی در ارتباط با استخراج کنندگان طلا وجود دارد. هزینه‌های بیش از حد، سوء مدیریت و بدهی‌های بیش از حد می‌تواند باعث شود سهام استخراج طلا از قیمت طلا پایین بیاید. علاوه بر این، بسیاری از مواد دیگر از جمله فلزات گرانبها مانند نقره یا فلزات دیگری مانند مس استخراج می شوند. اگرچه این تنوع ریسک را کاهش می دهد، اما به طور بالقوه تاثیر افزایش قیمت طلا را کاهش می دهد.

در همین حال، شرکت های جریان طلا و حق امتیاز، سرمایه ای را در اختیار معدنچیان طلا قرار می دهند تا معادن را توسعه و گسترش دهند. آنها یا حق خرید طلا را با قیمت ثابت (استریمرها) یا بخشی از درآمد طلا (حق امتیاز) دریافت می‌کنند که ریسک آنها را در مقایسه با سهام معدن طلا کاهش می‌دهد.

دسته بندی:
برچسب ها:

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *